Táncegyüttes

Magyar Nemzeti Táncegyüttes

A Magyar Nemzeti Táncegyüttes (volt Honvéd Táncszínház) Magyarország legnagyobb létszámú, 40 tagú (20 pár) hivatásos néptánc együttese. „Anyanyelve” a Kárpát-medence néptánckincse, amelyből a nagyformátumú történelmi táncjátékoktól az autentikus folklór műsorokig, a rockoperáktól a népi hagyományainkon alapuló mesedarabokig terjedő, sokszínű repertoár építkezik.  Az EuropaS Magyar Táncdíjjal kitüntetett Magyar Nemzeti Táncegyüttes, egyben a Honvéd Együttes művészeti vezetője Zsuráfszky Zoltán táncművész, koreográfus, Kossuth-díjas Kiváló Művész.

For the English website of Hungarian National Dance Ensemble, click HERE!

Tovább a Magyar Nemzeti Táncegyüttes honlapjára

Férfikar

Honvéd Férfikar

A világszerte egyedülálló, 40 fős Honvéd Férfikar Európa szinte egyetlen hivatásos férfikórusa. Hangzásában összegződik a drámai erő az emocionális érzékenységgel és kifejezőerővel. A Magyar Örökségdíjas kórus gazdag és változatos repertoárral rendelkezik. Műsorrendjén egyaránt megtalálhatók a világhírű oratorikus művek, népszerű operák és örökzöld operett dallamok, valamint a férfikari „a cappella” kórusirodalom legjobb alkotásai. Az énekkartól nem idegen a crossover műfaja sem. A Bartók Béla - Pásztory Ditta-díjjal kitüntetett Honvéd Férfikar karigazgatója Strausz Kálmán Liszt-díjas karnagy.

A Honvéd Férfikar Wagner Lohengrinjét énekelte

november 27,2011

A Honvéd Férfikar júniusban háromszor szerepelt Richard Wagner Lohengrin című művében a Művészetek Palotájában.

Az első alkalommal 2006-ban megrendezett Budapesti Wagner-napok minden évben újprodukcióval gazdagította repertoárját, egyben honosította meg a közönség körében rendkívül kedvezően fogadott operaelőadásokat az elsőrangú akusztikával rendelkező Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben. A nibelung gyűrűje-, a Parsifal-, a Trisztán és Izolda-produkció után, 2011-ben a Lohengrint láthatta-hallhatta a közönség.

A Honvéd Férfikar nagy örömmel működött közre ezen a nagyszabású zenei eseményen.

“A kórusos jelenetek szintén átlagon felüli színvonalat képviseltek. Függetlenül attól, hogy csak a Honvéd Férfikart vagy a másik két nagyobb kórust (Budapesti Stúdió Kórus, MR Énekkar) hallottuk (netán mindegyiket egyszerre), rendkívül tömbszerűen és a megfelelő helyeken vastagon szóltak, ami ez esetben javára vált a produkciónak.”

(Orosz Ádám és Németh Zsombor kritikája teljes terjedelmében itt olvasható.)

Fischer Ádám “…remek partnerekre talált a Magyar Állami Operaház Zenekarában és a Strausz Kálmán karigazgatósága alatt összeállt MR Énekkar, Honvéd Férfikar és Budapesti Stúdió Kórus művészeiben. Igen nagyon jól szólt a kórus, 80 férfitorokban annyi erő van, hogy néha majd kiemelt a székemből.”

(Mándi Stefi kritikája teljes terjedelmében itt olvasható.)

“A férfikar időnként viszont kifejezetten élmény, egyesített erők, Rádiókórus, Honvéd Férfikar és Budapesti Stúdiókórus, amikor kieresztik, azt még a gyomrában is érezte az ember.”

(Fáy Miklós kritikája teljes terjedelmében itt olvasható.)