Táncegyüttes

Magyar Nemzeti Táncegyüttes

A Magyar Nemzeti Táncegyüttes (volt Honvéd Táncszínház) Magyarország legnagyobb létszámú, 40 tagú (20 pár) hivatásos néptánc együttese. „Anyanyelve” a Kárpát-medence néptánckincse, amelyből a nagyformátumú történelmi táncjátékoktól az autentikus folklór műsorokig, a rockoperáktól a népi hagyományainkon alapuló mesedarabokig terjedő, sokszínű repertoár építkezik.  Az EuropaS Magyar Táncdíjjal kitüntetett Magyar Nemzeti Táncegyüttes, egyben a Honvéd Együttes művészeti vezetője Zsuráfszky Zoltán táncművész, koreográfus, Kossuth-díjas Kiváló Művész.

For the English website of Hungarian National Dance Ensemble, click HERE!

Tovább a Magyar Nemzeti Táncegyüttes honlapjára

Férfikar

Honvéd Férfikar

A világszerte egyedülálló, 40 fős Honvéd Férfikar Európa szinte egyetlen hivatásos férfikórusa. Hangzásában összegződik a drámai erő az emocionális érzékenységgel és kifejezőerővel. A Magyar Örökségdíjas kórus gazdag és változatos repertoárral rendelkezik. Műsorrendjén egyaránt megtalálhatók a világhírű oratorikus művek, népszerű operák és örökzöld operett dallamok, valamint a férfikari „a cappella” kórusirodalom legjobb alkotásai. Az énekkartól nem idegen a crossover műfaja sem. A Bartók Béla - Pásztory Ditta-díjjal kitüntetett Honvéd Férfikar karigazgatója Strausz Kálmán Liszt-díjas karnagy.

Lear premier

február 2,2016

Az Operaház idei, Shakespeare-évadának kiemelkedő premierje zajlott le 2016. január 30-án: Aribert Reimann: Lear c. operájának bemutatója, a Honvéd Férfikar közreműködésével. A bemutató előadás sikeréről kérdeztük Strausz Kálmánt, az Operaház és a Honvéd Férfikar karigazgatóját.
– A zeneszerző és az Opera főigazgatójának szívből jövő gratulációját tolmácsolhatom a férfikarnak. Aribert Reimann már az előadás szünetében rendezett zártkörű fogadáson is külön megdicsérte az énekkart és az előadás végén a színpadon is gratulált a kórus kiemelkedő teljesítményéhez. Ókovács Szilveszter főigazgató szintén kifejezte nagyrabecsülését csakúgy, mint Marton Éva operaénekesnő. Mindnyájan elmondták, hogy tisztában vannak a modern operai színjátszás és zenei előadásmód fokozott nehézségeivel, ezért különösen nagyra értékelik a férfikar produkcióját. Személyes véleményem szerint is bátran mondhatjuk hibátlannak az énekkari munkát, és jó volt látni a zeneszerző és az operaszakma vezetőinek elégedettségét. A Soltész István karmester zenei interpretációjában megvalósult előadás besorolható a XXI. századi operajátszás meghatározó magyarországi bemutatói közé, melyhez a Honvéd Férfikar teljesítménye alapvetően járult hozzá.
Az énekkar szakmai képességeit egyébként jól mutatja, hogy a főpróbán, az első felvonás végén, a külső kar második versszakában a karmester 12 %-kal hangosabb megszólalást kért. És a premieren éppen 12 %-kal többet kapott…

Az 1978-as ősbemutató Jean-Pierre Ponnelle-féle, legendás rendezését Anger Ferenc, az Operaház művészeti igazgatója állította színpadra.

lear223